Over Rubin Koot

Home
/
About us
Over Mij

De reis van een onruststoker

Ik ben Rubin Koot. Geen standaard marketeer, maar een onruststoker die merken een stem geeft.


Mijn verhaal begint niet bij een diploma of een indrukwekkende functietitel. Het begint bij een overtuiging: B2B-marketing hoeft niet saai te zijn. De B2B-wereld ligt in coma door slaapverwekkende marketing. Terwijl anderen fluisteren, brul ik.


Die overtuiging bracht me waar ik nu ben – aan het roer van meerdere ondernemingen die één missie delen: grijze muizen transformeren in opvallende merken met een mening.

97%
Success rate
Kernovertuiging

Rebel met een reden

"Vroeger was ik al een rebel. Op een positieve manier uiteraard, maar ik wilde dingen altijd op mijn eigen manier doen."


Dit zorgde ervoor dat mensen mij kenden en onthielden. En dat is precies waar marketing om draait: erkenning. Als je net zo bent als ieder ander, val je niet op. De beslissing om geen brave marketeer te worden maar een onruststoker zat er dus al vroeg in.


Mijn inspiratie? Steve Jobs. Hij durfde anders te zijn en verkocht producten tegen prijzen die niemand voor mogelijk hield. Het gaat om wat je creëert. Altijd de meeste waarde willen leveren en vanuit een win-win situatie denken. Alleen zelf winnen werkt slechts op korte termijn. En het is ook helemaal niet leuk. Ik wil samen groeien.

Kernovertuiging

Vallen en opstaan

De ondernemerschap heeft me geleerd dat mislukkingen eigenlijk niet bestaan. Ik geloof in learn by doing. Heb ik ooit de deksel op mijn neus gekregen? Zeker. Was ik daar blij mee? Op het moment zelf niet, maar achteraf wel.

De groei die je doormaakt wanneer je in het ondernemerschap stapt is bizar. Niet alleen als professional maar ook zeer zeker als persoon. Je leert dat cash flow niet alleen een leuk begrip is, maar cruciaal voor je bedrijf. Dat boekhoudkundige omzet anders is dan geld op je rekening. En dat er stiekem meer komt kijken bij het runnen van een bedrijf dan simpelweg 'goed zijn in je vak'.


Als ik mijn 18-jarige zelf één ding kon meegeven? Geef jezelf de tijd en geloof in het proces. Je komt er wel.

Kernovertuiging

Geen gebaande paden

Ik volgde nooit gebaande paden. Waarom zou je dat doen als je zelf een nieuw pad kunt maken?

Waar veel marketeers beloftes stapelen, geloof ik in transparantie. Ik heb liever een discussie aan de voorkant dan teleurstelling aan de achterkant. Deze directheid is niet altijd makkelijk, maar wel eerlijk. En eerlijkheid werkt altijd.


Mijn aanpak? Learn by doing. Alles wat ik voor klanten doe, test ik eerst op mezelf. Als het voor mij werkt, dan heb ik de kennis en slagkracht om het ook bij mijn klanten toe te passen.

Online Marketing Bakery
Onruststokerz Podcast
STOBE e-commerce
Online Marketing Bakery
Onruststokerz Podcast
STOBE e-commerce
Online Marketing Bakery
Onruststokerz Podcast
STOBE e-commerce
Kernovertuiging

Buiten werk

Buiten het werk om ben ik een fanatiek sporter. Je vindt me vaak in de gym voor krachttraining of buiten aan het hardlopen. De sauna is mijn favoriete plek om stoom af te blazen en te ontspannen.
Veel tijd naast het ondernemerschap heb ik niet, gezien het ook direct mijn grootste hobby is. Maar in mijn vrije tijd ga ik er graag op uit met vrienden, familie en mijn lieftallige vriendin.

Mijn vriendin mag zeker niet onbenoemd blijven. De keuze voor de juiste partner is als ondernemer ontzettend belangrijk. Je hebt te maken met onzekerheid en dat is niet voor iedereen even makkelijk. Mijn vriendin is de liefste dame van de hele wereld en steunt me in alles. Zeker geen onbelangrijke factor voor het succes dat ik heb opgebouwd.
Als je mijn beste vrienden zou vragen om me in drie woorden te beschrijven, zouden ze zeggen: workaholic, ondernemer en "beetje gek". Die laatste neem ik als compliment!
 

Kernovertuiging

Competitief en nieuwsgierig

Deze karaktereigenschappen vormen de basis van alles wat ik doe. Mijn competitieve aard drijft me om steeds betere resultaten te behalen. Niet alleen voor mezelf, maar juist voor mijn klanten.Mijn nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat ik trends niet volg, maar creëer. Het drijft me om complexe onderwerpen te doorgronden en begrijpelijk te maken. Van stroomgeneratoren tot vastgoedbeheer – ik maak het toegankelijk én opvallend.Vroeger dacht ik trouwens dat ik niet creatief was, omdat ik niet goed kon knutselen of tekenen. Later ontdekte ik dat creativiteit zoveel breder is. Nu word ik gezien als het creatieve brein achter flink wat digitale strategieën.

Mijn droom

Het is mijn droom om een broedplek te zijn voor de marketeer van de toekomst. Met Online Marketing Bakery faciliteren we hierin en met Onruststokerz hebben we een bekend mediaplatform gebouwd waarmee we ook andere ondernemers helpen iets gelijkwaardigs op te zetten.


Wat me écht drijft met Onruststokerz is mijn visie op de veranderende mediawereld. Ik geloof dat ons kijkgedrag enorm veranderd is. Vroeger was het makkelijk: je had printmedia, en als je écht groot wilde aanpakken dan ging je voor TV of radio. Nu heb je 1001 kanalen en verandert ons kijkgedrag ieder jaar weer. Daarop inspelen en innovatieve concepten creëren is waar ik voor leef.

We bevinden ons in een nieuw medialandschap waar traditionele regels niet meer gelden. Met Onruststokerz wil ik vooroplopen in die transformatie. Niet alleen door onze eigen content te verspreiden, maar door een geheel nieuwe benadering van media te ontwikkelen die meebeweegt met hoe mensen vandaag en morgen content consumeren.Met STOBE hebben we een brand gecreëerd dat bekend staat als thuisbioscoop merk, waar vele mensen tegenop kijken. Alle bedrijven faciliteren me in mijn ondernemersdrang en geven mij en mijn gezin een mooi leven.


Is dit een grote uitdaging? Zeker. Ben ik soms onzeker? Tuurlijk. Maar juist die onzekerheden zijn voer voor groei – en daar ben ik verslaafd aan. Groeien met like-minded organisaties en ondernemers, samen door die onzekerheid navigeren en sterker aan de andere kant komen. Geen succes zonder hobbels. Juist die oneffen weg brengt je naar plekken waar anderen niet komen.

Mijn waarden

Nieuwsgierigheid – Ik stel vragen waar anderen aannamen doen.
Competitie – Ik ben hier om te domineren, niet om mee te doen.
Plezier – Marketing moet energie geven, aan beide kanten.
Vakmanschap – Echte expertise verdient respect.
Aanzien – Een sterk merk met een mening bouwt autoriteit en vertrouwen.
Online Marketing Bakery
Onruststokerz Podcast
STOBE e-commerce
Online Marketing Bakery
Onruststokerz Podcast
STOBE e-commerce
Online Marketing Bakery
Onruststokerz Podcast
STOBE e-commerce

De kunst van het onrust stoken

Onrust stoken is geen doel op zich. Het is een middel om op te vallen in een wereld vol grijze muizen. Niet om te provoceren, maar om echt impact te maken.



Ik geloof dat iedereen een verhaal heeft dat het vertellen waard is. Veel bedrijven durven dat verhaal niet te vertellen omdat ze bang zijn om mensen af te stoten. De waarheid is: als je positieve emotie oproept bij de één, roep je automatisch negatieve emotie op bij de ander. En dat is oké. Juist dat maakt je merk onmisbaar voor wie bij je past.

Samenwerken?

Ik werk niet met iedereen samen. Ik zoek partners die écht open staan voor verandering, die bereid zijn de stap te maken van onzichtbaar naar onmisbaar.Als jij:

Gelooft in de kracht van een merk met een mening
Niet bang bent om boven het maaiveld uit te steken
Waarde hecht aan een persoonlijke connectie
Vertrouwt op expertise ("jij bent expert in jouw vak, ik in dat van mij")

Dan ben ik misschien jouw ideale partner. Laten we samen onrust stoken dat smaakt naar meer.

We zijn niet gebouwd om mee te doen, we zijn ontworpen om te domineren. In een wereld vol 'goed genoeg' zijn wij het roofdier dat jaagt op uitmuntendheid.

Neem contact op

Eerlijkheid staat voorop in mijn werk. Daarom zeg ik direct: ik ben niet de juiste partner voor jou als. Ik help je om jouw merk te transformeren van een fluistering naar een brul die niemand kan negeren.

Ik ben niet gebouwd om mee te doen, ik ben ontworpen om te domineren.

neem contact met ons op